Temat outsourcingu usług IT poruszany jest pod każdą szerokością geograficzną w kontekście rozwoju firmy, realizacji i wdrożenia projektów oraz utrzymania systemów IT. Na rynku istnieje wiele firm, które dają wsparcie specjalistów i to jest najlepszy dowód na to, że jest ono potrzebne. Jeśli zastanawiasz się czy outsourcing usług IT sprawdzi się w Twojej firmie to poniżej podajemy 5 korzyści, dla których warto sięgnąć po wsparcie w tym obszarze.
Kto może korzystać z usług firm outsourcingu IT?
Z usług firm outsourcingowych korzystają zarówno klienci końcowi, jak również firmy konsultingowe prowadzące wdrożenia i start-upy. Główne powody są dwa.
Po pierwsze firmy nie potrzebują mieć własnych specjalistów na stałe. Kiedy pojawia się potrzeba skorzystania z usług specjalisty IT lub całego zespołu do realizacji zadań – zlecają prace „na zewnątrz”. Najprościej rzecz ujmując jeśli korzystamy z kuchni, to nie zatrudniamy na stałe hydraulika.
Drugi powód to nagłe lub nieprzewidziane wydarzenia. Źródła takich sytuacji są różne. Czasami zachodzi potrzeba zastąpienia eksperta na projekcie w bardzo szybkim czasie – tutaj sprawdzony partner świadczący usługi team&body leasingu jest bardzo cenny.
5 powodów, dla których warto korzystać z takiego rozwiązania?
1. Realizacja projektu IT
Nie trzeba mieć konsultantów i programistów we własnym zespole, aby wdrażać, rozwijać i utrzymywać systemy IT, bez których nie funkcjonuje żadna firma. Korzystanie z zasobów zewnętrznych jest skutecznym sposobem na zagwarantowanie swojej firmie technologicznej stabilności i rozwoju.
2. Zasoby just in time
Klient zamawia i płaci za zespół, za dokładnie określony czas lub zadania do zrealizowania. Jeśli jest gotowy do wdrożenia usługi, bądź rozwiązania zamawia zasoby dokładnie w tym czasie, w którym jest to najkorzystniejsze
z własnego punktu widzenia. Biorąc pod uwagę okresowość obciążenia własnych zasobów pozwala to na planowanie
i optymalne wykorzystanie czasu.
3. Brak kosztów rekrutacji i utrzymania
W przypadku zasobów zewnętrznych Klient płaci określoną cenę za godzinę lub dzień pracy specjalisty, a nie utrzymuje go przez cały miesiąc (łącznie z urlopem czy ewentualną chorobą). Można też umówić się na stałą cenę za realizację konkretnego zadania. W przypadku niedostępności danego specjalisty dostawca outsourcingowy zapewnia zastępstwo. Odbiorca usługi nie ponosi kosztów związanych z procesem rekrutacji (nie tylko finansowych, ale również czasowych). Wybór dostawcy jest tańszy i szybszy niż ogłoszenie, oczekiwanie na spływ aplikacji, analiza
i rozmowy, z których nie zawsze wynika pozytywny finał.
4. Niszowe kompetencje
Bardzo często zdarza się, że wewnątrz firmy – nawet konsultingowej – będą się zdarzać sytuacje, kiedy wymagane będą umiejętności bardzo specjalistyczne i dedykowane tylko dla wąskiego grona odbiorców. Wtedy firma outsourcingowa jest idealnym rozwiązaniem. Dostarczenie osoby o niszowych kompetencjach jest znacznie prostsze dla zewnętrznego podmiotu mającego liczne kontakty na rynku niż szukanie go na własną rękę.
5. Zastępstwo zasobów i gwarancja
W przypadku wszystkich usług i produktów obowiązuje okres gwarancji – tak samo jest w przypadku usług outsourcingu IT. Jeśli dana osoba odejdzie z projektu (z różnych przyczyn) partner dostarczający zasoby ma obowiązek zastąpić go innym specjalistą, o takim samym poziomie wiedzy i umiejętności lub zrealizować zgłoszenie gwarancyjne.
PODSUMOWANIE
W zależności od specyfiki firmy, branży i wizji rozwoju obszar IT zawsze pozostanie ważnym elementem
w działalności przedsiębiorstwa. Korzystanie z usług firm specjalizujących się w dostarczaniu zasobów ludzkich przyspiesza i zdecydowanie ułatwia skupienie się na podstawowym działaniu firmy.
autor: /Paulina Stochniałek/
Najnowsze komentarze